Reklamointi

Kaikki reklamointi hoidetaan Shipitin kautta. Reklamaatiotilanteissa, lähetä meille sähköpostia Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Rahdinkuljettajan vastuusta säätää Suomessa Tiekuljetussopimuslaki, joka on pakottavaa lainsäädäntöä. Tiekuljetussopimuslain 31 §:n mukaan; jollei tavaraa ole luovutettu kotimaisessa kuljetuksessa 28 päivän kuluessa tai kainsainvälisessä kuljetuksessa 60 päivän kuluessa siitä kun rahdinkuljettaja otti tavaran kuljetettavakseen, voi se, joka on oikeutettu vaatimaan tavaran luovuttamista, vaatia korvausta niin kuin tavara olisi kadonnut.

Jos lähetyksesi on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tarvitsemme reklamoinnin tekemiseksi seuraavat tiedot:

  1. Lähetysnumero (rahtikirjan numero)
  2. Kuljetusyhtiö
  3. Nouto- ja jakopäivä
  4. Milloin vaurio huomattiin
  5. Kirjattiinko vaurio kuittausta tehdessä*
  6. Millainen vaurio oli kyseessä
  7. Mikä tavara oli kyseessä
  8. Tavaran arvo ja paino
  9. Oliko lähetykselle kuljetusvakuutus

Liitä Mukaan myös

  • Kuvia vaurioituneesta tavarasta ja pakkauksesta sekä muista pakkausmateriaaleista
  • Kauppalasku, joka todentaa lähetyksen arvon

    *Huomioithan että jos paketti on vaurioitunut kun vastaanottaja kuittaa sen vastaanotetuksi, niin vauriosta pitää kirjoittaa ja ilmoittaa jo lähetyksen kuittaamisen yhteydessä. Muutoin kuljetusyhtiöt eivät ole korvausvelvollisia. Lue lisää varauman tekemisestä >

  • Säilytä pakkaus, tavara ja siihen käytetyt materiaalit siihen asti että kuljetusyhtiö voi todentaa vaurion.

Myöhästyneet lähetykset

Lähetä vapaamuotoinen reklamaatio asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeella. Jos kyseessä olis Postilähetys, lue Postin korvausvelvollisuuksista lisää täältä.