Asiakaspalautukset

Postin pakettiautomaatin kautta tehdyt palautukset tulee hoitaa Shipitin automaattinumerolla seuraavasti:

  • Asiakas kirjautuu sisään automaattiin Shipitin numerolla yritysasiakkaana.
  • Pakettiautomaatilla ei pidä käyttää samaa lokerokoodia, jolla paketti alun perin vastaanotettiin. Jos asiakkaalla on käytössä Shipitin luoma asiakaspalautustunnus, voi lähetyksen palauttaa myös alkuperäisellä tunnuksella.
  • Paketti tulee jättää automaattiin Shipitin kautta tehdyn palautusrahtikirjan tai uuden osoitekortin kanssa.
  • Noutamattomat lähetykset Postin toimipisteistä palautuvat lähettäjän perusteella suoraan lähettäjälle.
  • Asiakaspalautukset Postin kautta onnistuvat palautusrahtikirjan tai uuden osoitekortin avulla. Mikäli asiakkaalla on käytössä palautusrahtikirja niin ei pidä ilmoittaa asiakaspalautus Postin tiskillä vaan lähetys laitetaan matkaan palautusrahtikirjalla ja normaalina lähetyksenä.
  • Mikäli asiakkaalla on käytössä Shipitin luoma asiakaspalautustunnus onnistuu palautus myös tämän avulla Postin pisteestä, tällöin tulisi paketin päälle kirjoittaa palautusosoite, yrityksen nimi ja palautustunnus. (HUOM. asiakaspalautustunnus ei ole helposti-koodi)

 

Palautukset DB Schenkerin ja Matkahuollon lähetyksille

  • Normaalit asiakaspalautukset Matkahuollon tai DB Schenkerin palvelupisteiden kautta ja noutamattomat lähetykset toimivat normaalisti jättämällä paketin alkuperäinen osoitekortti tai palautusrahtikirja paketin päälle ja toimittamalla lähetys Shipit-palvelupisteeseen josta lähetys palautuu alkuperäisen lähettäjän perusteella.
  • Noutamattomat lähetykset palautuvat myös suoraan lähettäjälle.

Lue lisää palvelupisteistä >

  • Shipitin pakettiautomaattitunnus löytyy osoitteesta www.shipit.fi kun lähetys on suoritettu loppuun tai API-asiakkaille Postipaketti-palvelun kuvauksen alta.

Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä myös Shipitin asiakaspalveluun.

HUOM:Jos yrityksellä on aikaisemmin ollut logistiikan sopimustunnus Postin kanssa asiakaspalautuksia varten, voi Posti tätä välillä käyttää. Laitathan meille tässä tilanteessa viestiä asiasta ja voimme muuttaa Logistiikan Sopimustunnuksesi meidän alle jolloin asiakaspalautuksista ei tule liian suuria laskuja.

Mikäli lähetys palautuu noutamattomana tai palautetaan yritykselle tai yksityiselle joka ei ole lompakko tai laskutusasiakkaana lisätään laskulle 3.5 € käsittelymaksu palautuskustannuksien lisäksi.