mobile header image

Kohti kilpailukykyisempää kauppaa.

Shipitin tarina

Näin syntyi Shipit

Huomasin pari vuotta sitten että PK-yritykset pystyvät harvemmin aloittamaan kansainvälisen kaupankäynnin kustannustehokkaasti. Satunnaisten lähettäjien hintoihin verrattuna esim. Saksasta voi lähettää paketin tänne paljon halvemmalla kuin täältä sinne. Ja sama pätee järjestään lähes kaikkiin keskeisiin vientimaihin. Miten suomalainen verkkokauppa voi harjoittaa liiketoimintaansa, kun lähettämisen kustannukset ovat lähes tuplat?

Volyymimme eivät aina riitä kilpailukykyisiin rahtihintoihin. Ja suomalaisen verkkokaupan tilaus töksähtää usein siihen, että rahti maksaa lähes saman verran kuin itse tavara.

Nopeammin, helpommin ja edullisemmin olivat ne kolme sanaa joita aloin pohtia ja joiden ympärille päätin rakentaa toimintaa. Jokainen näistä sanoista avasi lukemattoman määrän kysymyksiä ja myös uskomattoman hienoja haasteita.

Pian olinkin siinä vaiheessa että suunnittelin verkkosivustoa, jonka kautta asiakkaat löytäisivät kaikki lähetystavat kätevästi yhdestä paikasta, voisivat valita juuri omiin tarpeisiin ja tilanteisiin sopivat ratkaisut ja kaiken lisäksi säästäisivät rahaa.

Asiakasnumerot avattiin lukuisten kuljetusyhtiöiden kanssa. Yritysten ei enää tarvitse käyttää aikaa oikean kuljetusvaihtoehdon etsimiseen. Asiakkaamme saavat monen kuljetusyhtiön palvelut yhdellä rekisteröitymisellä. Varsinkin pienille ja keskisuurille yrityksille etu on huomattava.

Palvelun perimmäisenä – ja täysin realistisena – tavoitteena on tarjota suomalaisille oikeat lähetystavat kaikkeen lähettämiseen ja samalla parantaa Suomen kilpailukykyä maailmalle.

Shipitin kautta haluan myös tuoda markkinoille jotain täysin uutta. Ja lisää uutta on tulossa, tästä lisää aivan pian. Kokeile palvelua!

Lari Pihlajapuro, Toimitusjohtaja Lari Pihlajapuro Toimitusjohtaja Ota yhteyttä