Maksutavat

Pystyt käyttämään seuraavia maksutapoja asioidessasi Shipitin kanssa.

Ennakkomaksu

Maksa lähetykset käytetyimmillä maksutavoilla, voit myös hyödyntää ostoskoria lisäämällä tänne monta lähetystä ja maksamalla kaikki kerralla. Ei vaadi erillistä rekisteröintiä shipit.fi palveluun.

Mikäli ennakkomaksulla toimitettu lähetys palautetaan lähettäjälle, tai lähetyksessä on ollut puutteellisia tietoja ja lähetyksestä joudutaan lisälaskuttamaan: laskutetaan lähetyksen lisäkulut asiakkaalta laskutusehdoillamme ja alle 50 € alv 0 laskuille lisätään pienlaskutuslisä 3.5 € + alv 0.84 €.

Täältä näet ennakkomaksupalvelun tilan.

Lompakkomaksaminen

Kun talletat yritysasiakkaana lompakkoon saldoa, aktivoidaan yritykselle automaattisesti edullisemmat kuljetushinnat.

Rekisteröityneenä asiakkaana sinulla on mahdollisuus tallettaa saldoa Shipitin lompakkoon, myös tilausprosessi on näin nopeampi. Kirjanpitoa varten saat ladattua .csv koonnin tehdyistä lähetyksistä ja raportti lähtee myös kerran kuukaudessa sähköpostiisi. Pystyt tulostamaan kuitin myös lähetyksiä tehdessäsi tai jälkikäteen. Minimitalletus Lompakkoon on 100 € ja saldon lisääminen hoituu seuraavalla tavalla: Kirjaudu sisään ohjelmaan – TEE LÄHETYS – Lompakko – Siirry maksamaan. Lompakossa ei ole erillisiä kustannuksia lisääviä lisiä. Voit myös hyödyntää automaattista luottokorttitalletusta lompakko-asiakkaana.

Lompakon saldon palautuksesta tilille veloitamme palautuksesta 5 € + alv 24% 1,2 € palautuskulun. Lähetä palautusta varten tilitiedot sähköpostitse asiakaspalvelu (at) shipit.fi 

Luottokortin tallentaminen lompakkoon automaattista täyttöä varten

Liittämällä luottokortin 'tee lähetys' > lompakko, saat käyttöösi automaattisen lompakon täytön. Luottokortin tiedot eivät tallennu Shipitille, vaan tiedot tallentuvat maksupalvelutarjoaja Stripen järjestelmään, joka automaattisesti täyttää lisää saldoa lompakkoon kun talletusta on alle 15 % jäljellä.

Mikäli käytössä on luottokortti jossa ei ole todennusta, lisää järjestelmämme automaattisesti saldoa lompakkoonne kun aikaisempaa saldoa on jäljellä alle 15 %. Mikäli luottokortillanne on 3DS tunnistautuminen, lähettää maksupalveluntarjoaja sähköpostitse talletuspyynnön joka tulee kuitata kun haluatte saldoa lisätä tilillenne.

Jos haluat lopettaa luottokortin käytön ja että saldo palautetaan tilillenne, veloitamme palautuksesta 5 € + alv 24% 1,2 € palautuskulun. Lähetä palautusta varten tilitiedot sähköpostitse asiakaspalvelu (at) shipit.fi . Mikäli haluat muutokset laskutusasiakkaaksi, siirretään saldo kokonaisuudessaan laskutuspuolelle ja vähennetään tulevista laskuista. Poista luottokortti lompakon asetuksien alta.

Laskutusasiakkuus

Vain y-tunnuksen omaaville.

Ota yhteyttä asiakaspalvelu@ jos haluat että sinulle aktivoidaan laskutusasiakkuus. Laskutus tapahtuu kahden viikon jaksoissa Kuun ensimmäinen ja viidestoista päivä. Lasku lähetetään PDF tiedostona haluamaanne sähköpostiosoitteeseen. Myös verkkolaskutus on mahdollista.

Laskut lähetetään rekisteröinnissä ilmoitettuun sähköpostiin ja osoitteeseen jollei muuten sovittu. Asiakas on vastuussa toimivan laskutusosoitteen antamisesta. Muutokset laskutustietoihin tulee myös toimittaa kirjallisesti sähköpostitse asiakaspalvelu at shipit.fi.

Mikäli laskun summa on alle 50 € alv 0 % lisätään laskulle 3.5 € laskutuskulu.

Maksuaika on 10 päivää.

Shipit laskut lähetetään Ropo Capitalin laskutusjärjestelmän kautta ja laskut on maksettava tilille: FI96 1078 3000 2512 97 NDEAFIHH

Tuplamaksun palautuksesta ole yhteydessä suoraan Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. , ropo veloittaa palautuksesta käsittelykulun.

Muistutuskulut viivästyneestä suorituksesta

Maksumuistutuksesta peritään maksuhuomautuskulu joka on 20 €.

Yrityssaatavien perinnässä perintäkulut arvioidaan Perintälain 10§ nojalla

Shipitillä on oikeus vähentää asiakkaan lompakosta tai hyvitettävien maksujen summasta mahdollisia erääntyneitä laskuja ja Asiakkaan vastuulla olevia lisäkustannuksia vastaava summa, mikäli tällaisia on kertynyt.

Viivästyskorko

Mikäli laskua ei ole maksettu ajallaan lisätään laskulle 11.5 % viivästyskorko.

Huomioithan että jos haluat käyttää Shipin integraatio-moduuleja tulee sinun olla lompakko tai laskutusasiakkaana jotta API avaimet aktivoituvat.