Noudolliset Kuljetustilaukset

Kaikissa palveluissa Shipit luo lähetykselle tarvittavat asiakirjat kuljetusta varten ja tiedot välittyvät kuljetusyhtiöille EDI-sanomana.

Kun klikkaat haluamaasi palvelua toimitusvaihtoehdoissa, lukee palvelun kuvauksen alla miten kyseistä lähetystä tilatessa pitää toimia. Jos herää kysymyksiä – Shipitin asiakaspalvelu auttaa teitä mielellään.

Saat lisää noudollisia vaihtoehtoja, valitsemalla lisäpalveluista noudon.

Huomioithan että osa noutotilauksista on tehtävä manuaalisesti.

Voit olla Shipitin asiakaspalveluun yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, ja me järjestämme noudon puolestasi. Tai tilaa nouto suoraan kuljetusyhtiöltä ylimääräisten välikäsien välttämiseksi.

Matkahuolto noutotilaukset

Noudolliset lähetykset on tilattava numerosta: 020 710 5024, tarkista lähetyksen palvelukuvauksesta viimeinen bookkaus aika. Esitä. seuranta/rahtikirja numero asiakaspalvelijalle, tämä numero löytyy viivakoodin alta rahtikirjasta ja tilaushistoriasta). Tarvittaessa voit myös ottaa yhteyttä Shipitin asiakaspalveluun kun olet viimeistellyt kuljetustilauksen.

Posti kuljetustilaukset

Kuljetustilaukset Postin palveluille toimivat seuraavalla tavalla.

Jos olet tilannut Postin palvelun mille olet lisännyt erillisnoudon ja tilaus on tehty ennen klo 11:30, välittyy kuljetustilaus automaattisesti Postille ja noutoaika lähetykselle on pääsääntöisesti samana päivänä klo 12-16. Mikäli noutotilaus tehdään klo 11:30 jälkeen välittyy nouto automaattisesti seuraavalle arkipäivälle.

Postin rahti

Postin rahdissa nouto sisältyy hintaan ja kun lähettäjä tai vastaanottaja ovat yksityishenkilöitä ottaa Posti yhteyttä asiakkaaseen ennen noutoa ja toimitusta. Kun tilaus on tehty ennen klo 1145, noudetaan lähetykset pääsääntöisesti samana päivänä mutta aluekohtaisia poikkeuksia noudattaen.

Huomioithan että mikäli et ole paikalla tai lähetys ei ole vielä valmiina noudettavaksi kun kuljetustilaus on tehty, veloittaa Posti hukka-ajosta palvelukohtaisen turhan noutokäynnin ja noutotilaus tulee uusia.

Mikäli tarvitset apua kuljetustilauksissa tai olet epävarma oman alueesi noutoajoista niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

UPS palvelut sisältävät noudon

Kun olet viimeistellyt kuljetustilauksen Shipitin kautta voit tilata tälle noudon Shipitin asiakaspalvelusta numerosta 020 752 8488. Viimeinen bookkaus sekä noutoajat vaihtelevat alueittain. Voit myös laittaa haluamasi noutoajan kuljetusohjeisiin/lisätietoa jolloin nouto järjestyy sinulle automaattisesti.

FedExin palveluihin sisältyy nouto

Kuljetustilaus on tehtävä numerosta: 020 752 8488. Bookkaus ajat vaihtelevat alueittain. Voit tarvittaessa tilata noudon myös suoraan FedExiltä numerosta: 010 800 515 kun olet viimeistellyt kuljetustilauksen Shipitin kautta. Voit myös kirjata haluamasi noutoajan kuljetusohjeita/lisätietoa kenttään jolloin nouto järjestetään sinulle automaattisesti.

Tekemällä kuljetustilauksen Postnordin, GLS:n tai Postin ulkomaan palvelun tai kotimaan lähetyksistä Postin Rahti ja DB Schenkerin palvelun joihin nouto sisältyy, näissä tapauksissa lähetys noudetaan sinulta automaattisesti työpäivän puitteissa. Joillakin alueilla 1-2 päivää myöhemmin.