Palvelun käyttöönotto 1 2 3
-
Rekisteröidy käyttäjäksi
Rekisteröidy palveluumme yrityksenä, ja saat henkilökohtaiset API-tunnukset 5-10 minuutin kuluessa rekisteröitymisestä. Tunnukset ovat helposti löydettävissä omista tiedoistasi kirjauduttuasi sisään palveluumme (omat asetukset – API-tunnukset).
-
Asenna Shipit-lisäosa verkkokauppaasi
Tarkista eri verkkokauppa-alusta integraatiomme ja varmista, mitkä kuljetuspalvelut haluat lisätä verkkokauppaasi. Huomioi, että asiakkailla voi olla erilaisia mieltymyksiä, joten kattavat palvelut ovat tärkeitä. Voit käyttää omia asiakasnumeroitasi kuljetuksissa, ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme.
-
Aktivoi API-tunnukset
Aktivoi API-tunnukset aktivoimalla haluamasi maksutapa. Tämän jälkeen saat käyttöösi myös muut yritysasiakkaan edut sekä kuljetuksien edullisemmat sopimushinnat. Muista, että verkkokauppaintegraation lisäksi sinulla on käytössäsi Shipitin ohjelma, jonka avulla lähetät helposti mm. verkkokaupan ohi tulleet tilaukset.
Integroi Shipit verkkokauppaasi
Shipitin avulla saat yhdellä sopimuksella kaikki asiakkaasi suosimat kuljetuspalvelut, niin kotimaan- kuin ulkomaankauppaan. Laajan kuljetusyhtiö-valikoimamme avulla yhdistät suosituimmat toimitustavat, kuten mm. Postin, Matkahuollon, UPS:n, DB Schenkerin ym. palvelut. Samalla saat käyttöösi myös koko Suomen kattavimman noutopiste- sekä pakettiautomaattiverkoston kotimaassa ja ulkomaille.
Käytössäsi ovat joko Shipitin ennakkoon neuvotellut kuljetussopimukset tai voit hyödyntää omia kuljetussopimuksiasi. Voit myös yhdistellä omia ja Shipitin sopimuksia; ilmoita vain oma sopimuksesi Shipitin asiakaspalveluun ja valitse lisäksi muita kuljetusyhtiöitä käyttäen Shipitin lisäosaa.
Palvelun ominaisuuksia verkkokauppiaille
- Maksat vain tehdyistä lähetyksistä
- Osoitekorttien tulostus ja EDI-lähetykset
- Osoitekorttien massatulostukset
- Verkkokaupan asiakaspalautukset
- Laaja noutopisteverkosto - lähetykset pakettiautomaatteihin ja noutopisteisiin
- Suomen kattavin määrä noutopisteitä - käytössäsi yli 5000 pistettä ympäri Suomea
- Ovelta ovelle palvelut, kuriiripalvelut sekä Express lähetykset
- Yhdistä monta verkkokauppaa yhdelle laskulle
- Kilpailukykyiset hinnat suuremmillekin lähettäjille
- Laskutusasiakkaana saat kaikki kuljetuspalvelut kätevästi yhdellä laskulla, lue lisää maksutavoistamme
- Verkkokaupan ohi tulleet tilaukset kätevästi Shipitin TM-järjestelmän avulla (transport management system)
- Selkeä tilaushistoria ja osoitekirja
- Tuonti ja vienti rahti
- Varastointipalvelut
- Omien kuljetusyhtiöiden asiakasnumeroiden käyttö
Shipitin hyödyt verkkokaupoille
-
Vertaile lähetysvaihtoehtoja
-
Säästä aikaa ja rahaa
-
Ei piilokuluja
Pienten pakettien hinnat alkaen 4,30€ / paketti
Lähetä paketit asiakkaille nopeasti sekä edullisesti kotimaan pakettiautomaatteihin sekä noutopisteisiin! Hinnat alkaen verkkokauppiaille 4,30€ / paketti. Paketin enimmäismitat 40x 25 x3cm 30kg. Hinta sisältää voimassaolevan polttoainelisän. Huomioithan, että tämän hetkisen maailmantilanteen vuoksi polttoaineiden hinnat ovat koholla. Polttoaineen hinnan laskiessa, pakettien lähetyshinnat laskevat myös. Hinnat päivittyvät palveluumme automaattisesti.
Rekisteröidy
Rekisteröityminen palveluumme on täysin ilmaista, eikä tästä koidu sinulle mitään kuluja - ei avausmaksuja, ei kuukausimaksuja. Maksat vain tehdyistä lähetyksistä yhdellä kuukausilaskulla tai lompakkomaksulla. Anna asiakkaillesi mahdollisuus valita tilauksensa toimitus Suomen kattavimmasta kuljetusyhtiöiden toimitustapojen valikoimasta.
Tilaa ilmainen verkkokaupan logistiikkaopas sähköpostiisi!
70-sivuinen Verkkokauppiaan logistiikkaopas tarjoaa monipuolista tietoa logistiikan käytännön tekemisestä niin kotimaassa kuin ulkomaille myytäessä.
Verkkokauppiaan logopaketti
Verkkokauppiaan logopaketti sisältää kuljetusyhtiöiden logoja (mm. Posti logo, Wolt, logo, Matkahuolto logo, DHL logo, PostNord logo) sekä Shipit.fi logoja. Voit ladata paketin kirjautumalla omilla tunnuksillasi sivustollemme. Jos sinulla ei ole vielä tunnuksia, rekisteröidy käyttäjäksi ja näin pääset kirjautumaan sivustolle ja lataamaan paketin.
Kirjaudu sisään ladataksesi paketinJohanna Lepistö Myyntivastaava - Valotehdas.fi
Shipit on toiminut usean vuoden ajan kumppaninamme LED-tuotteidemme toimituksissa. Verkkokauppaintegraatio toimii hyvin ja tilaustenkäsittelijän on helppo lähettää erilaisia paketteja nopealla aikataululla. Mikäli toimituksissa on ollut epäselvyyksiä, on Shipitin asiakaspalvelu selvittänyt ongelmat ripeästi suoraan kuljetusyrityksen kanssa. Olemme erittäin tyytyväisiä asiakkaita!
https://valotehdas.fi
Hannu Salminen Kasvu & menestys VIBAe Oy
Shipit on huikean hyvä kumppani verkkokauppiaalle - olemme tehneet heidän kanssaan yhteistyötä jo usean vuoden ajan. Asiakaspalvelu auttaa monissa erilaisissa pulmatilanteissa nopeasti ja asiantuntevasti. Säännöllinen vuoropuhelu on auttanut meitä valitsemaan oikeat toimitustavat eri maihin ja se on auttanut meitä kansainvälistymään kustannustehokkaasti. Jatkuva tuotekehitys on pitänyt Shipitin myös kumppanina, jonka tilalle ei ole tarvinnut missään vaiheessa etsiä uutta toimijaa. Suosittelen lämpimästi Shipittiä kaikille verkkokauppiaille!
Sami Heino GROOM Parturien omistaja
GROOM Parturit on vuonna 2005 perustettu parturiketju, ja verkkokauppamme kautta tarjoamme myös hius- ja partatuotteita niin kuluttajille kuin yritysasiakkaille.
Shipit on ollut loistava kumppani pk-yrityksen tarpeisiin, ja palvelun kautta saamme paketit sekä B2B- että B2C-asiakkaillemme sekä Suomessa että ulkomailla: Shipit tarjoaa laajasti eri kuljetusyhtiöiden toimitustavat käyttöömme, ja mahdollistaa myös verkkokaupan kansainväliset lähetykset kilpailukykyisin hinnoin. Asiakaspalvelu on toiminut erinomaisesti ja olemme aina saaneet nopeasti vastauksen juuri meille sopivassa kanavassa, olipa se chatti, sähköposti tai puhelin. Shipitin asiantuntijuus ja palveluhenkisyys vakuutti jo kilpailutusvaiheessa, emmekä ole joutuneet pettymään! Voimme lämpimästi suositella Shipitiä logistiikkakumppaniksi.
Hanna Harjunen-Soini The Body Shop Finland
Kiitos Shipitin, saimme kaikki verkkokauppamme toimitusvaihtoehdot toimimaan helposti saman systeemin kautta!
Asiakaspalvelu
Ammattitaitoinen asiakaspalvelumme auttaa sinua henkilökohtaisesti arkisin klo 9-16:00. Voit soittaa meille, laittaa sähköpostia tai chattailla kanssamme verkkosivujemme chatissa. +358 (0)20 752 8488 | asiakaspalvelu (at) shipit.fi. Voit myös olla meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeen avulla
Ota yhteyttäUsein kysyttyä
-
Mikä on Shipit lompakko ja kuinka sitä käytetään?
Shipit-lompakko on liitettynä Shipit-tiliisi, jonka saat, kun kirjaudut käyttäjäksemme sähköpostiosoitteellasi. Voit lisätä lompakkoon rahaa verkkopankkimaksulla sisäänkirjautuneena sivuillamme. Kun raha on siirtynyt, voit maksaa kaikki tilauksesi lompakostasi, jolloin sinun ei tarvitse tehdä verkkopankkimaksua joka kerta, kun haluat lähettää jotain.
Kun talletat lompakkoosi rahaa, niin saat automaattisesti käyttöösi yrityshinnaston, eli lähetät pakettisi edullisemmin. -
Valittavina olevat maksutavat
Jos haluat laskutusasiakkaaksemme, lähetä s-postilla laskutustietotosi osoitteeseen asiakaspalvelu at shipit.fi ja kerro meille yrityksesi nimi ja yhteyshenkilön nimi, y-tunnus, puhelinnumero. Laskutustapana toimii verkkolaskutus sekä PDF-lasku sähköpostitse.
Mikäli käytät Shipit integraatiota verkkokaupassasi, tulee sinun hakea laskutusasiakkaaksi tai tallettaa saldoa Shipitin lompakkoon.
Lue lisää maksutavoistamme klikkaamalla TÄSTÄ. -
Osoitekortin tulostaminen
Osoitekortin saat tulostettua heti tilauksen maksamisen jälkeen kiitos tilauksesta sivulta. Osoitekortin pystyt tulostamaan myös jälkikäteen kirjautumalla sisälle Shipitiin ja menemällä tee lähetys / tilaukset kohtaan.
Mikäli sinulla on käytössä verkkokauppa, niin osoitekortit saat ladattua Shipit-lisäosan avulla kaupan hallintaan.
Helpota tilausten käsittelyä ostamalla osoitetarrat sekä osoitetarratulostimet verkkokaupastamme. Siirry kauppaan ja tilaa juuri sinun / yrityksesi tarpeisiin soveltuva tulostin & tarrat helposti ja vaivattomasti.
-
Näenkö kuitin jälkikäteen?
Kyllä näet, mene kohtaan TEE LÄHETYS ja tilaukset. Täältä näet koko tilaushistoriasi ja pääset myös tulostamaan kuitit sekä osoitekortit jälkikäteen.
-
Paketin palauttaminen
Jos haluat palauttaa vastaanotetun paketin, sovi asiasta aina lähettäjän kanssa.
Asiakaspalautukset toimivat helpoiten joko tekemällä lähetykselle palautusosoitekortin tai Postin palautustunnuksen avulla.
Palautusosoitekortin voitte luoda samalla kun teette tilausta tai jälkikäteen tilaushistorian toiminnoista > luo Palautusrahtikirja.
Vaikka palautusrahtikirjan tekisi valmiiksi, niin siitä veloitetaan vasta, jos se käytetään.Osoitekortin voi lähettää sähköisesti paketin palauttajalle, jolloin asiakas tulostaa sen itse ja kiinnittää sen pakettiin. Mikäli lähetyksen palauttajalle ei ole tulostusmahdollisuutta, niin matkahuollon xxs- ja lähellä-pakettiin saa myös aktivointikoodin, jolla palautus onnistuu.
Jos haluat hoitaa palautukset Postin kautta palautustunnuksella, voimme tilata teille sellainen. Palautuksista maksetaan vain hinnaston mukainen postipakettimaksu ja lähetys palautuu suoraan teille pyytämäänne osoitteeseen.
Myös muiden kuljetusyhtiöiden paketit voidaan palauttaa Postin palautustunnuksella, kun niistä otetaan alkuperäiset osoitekortit pois. Palautustunnuksen voi tilata asiakaspalvelustamme.Kansainvälisiin lähetyksiin pystyt luomaan asiakaspalautuksen suoraan Shipitin lähetystyökalun avulla. Yritysasiakkaille tietyt kuljetuspalvelut tukevat myös palautusrahtikirjaa. Palautuslähetyksiin, jotka tulevat EU:n ulkopuolelta tulee proforma-/kauppalaskuun merkitä millä seurantanumerolla lähetys on alun perin liikkunut, ja lisätä kopio laskusta liitteeksi uuteen proformalaskuun, muuten joutuu maksamaan maahantuontikulut sekä tullit ja verot normaalisti niiden saapuessa takaisin maahan.
Lue vielä lisää palautuksista TÄSTÄ
Voit myös kysyä palautuksista asiakaspalvelumme chatista, asiakaspalvelu at shipit.fi tai soittamalla +358207528488 arkisin klo 9-16:00. -
Paketin lähettäminen ulkomaille
Jos olet lähettämässä pakettia EU-maahan, toimit kuten Suomen sisäistenkin pakettien kanssa.
Jos lähetät paketin EU:n ulkopuolelle, täytä tilausta tehdessäsi myös proforma/commercial invoice (kauppalasku), johon merkitset englanniksi pyydetyt tiedot. Tariff-koodi ei ole pakollinen.
Kun olet maksanut lähetyksen, saat kuljetusasiakirjat ja proforman/kauppalaskun Postin lähetyksissä myös CN23 lomakkeen tulostettavaksesi. Postin lähetyksissä riittää, että CN23 lomake kiinnitetään lähetykseen osoitekortin lisäksi.
UPS:n lähetykset:
Laita yksi kopio laskusta lähetyksen sisään ja kiinnitä toinen (taitettuna) lähetyksen päälle. Jos lähettäjä on yritys, menee sähköinen ilmoitus tästä myös kuljetusyhtiölle. Yksityinen lähettäjä saa ohjeet sähköpostitse proforman/kauppalaskun ja henkilötunnuksen lähetyksestä kuljetusyhtiölle.
UPS tarvitsee henkilötunnuksen vientiselvitystä varten (henkilötunnus on ainoa tapa millä tulli tunnistaa yksityishenkilön). Lähetyksiin kuuluu vientiselvitys, mutta määrämaassa vastaanottaja voi joutua maksamaan paikalliset maahantuontikulut, verot ja tullimaksut. Näissä on paljon eroja maiden välillä.
Lisätietoja kansainvälisistä lähetyksistä asiakaspalvelustamme arkisin klo 9-16:00.