Shipitin vinkit verkkokaupoille menestyksekkääseen loppuvuoden sesonkiin

Shipitin vinkit verkkokaupoille menestyksekkääseen loppuvuoden sesonkiin

Loppuvuoden sesonki on verkkokauppiaille kullanarvoista aikaa. Siksi on tärkeää varmistaa, että toimitukset sujuvat jouhevasti ja asiakkaat ovat tyytyväisiä ostoksiinsa. Listasimme muutamia asiantuntijavinkkejä onnistuneeseen loppuvuoden sesonkiin:


Monipuoliset toimitusvaihtoehdot:

Älä rajoita toimituksia yhden kuljetusyhtiön palveluihin. Anna asiakkaan itse määritellä minne hän haluaa tilauksensa toimitettavan. Monipuoliset vaihtoehdot parantavat konversiota ja vähentävät ostoskorien hylkäämistä.


Asiakaspalvelu ja seuranta: 

Monipuolisten toimitustapojen lisäksi on tärkeää tarjota erinomaista asiakaspalvelua ja reaaliaikaista toimitusten seurantaa.
Huomioithan, että suurin osa kuljetuksista ei ole aikataulutaattuja, joten toimitusajat ovat arvioita ja siksi seurantalinkki on ehdottoman tärkeä toimittaa asiakkaalle.

Asiakkaat arvostavat myös mahdollisuutta olla yhteydessä asiakaspalveluun, joten vastaa asiakkaiden viesteihin mahdollisimman nopeasti ja ole helposti lähestyttävä.

 

Pakettien säilytysajat:

Vinkkaa asiakkaillesi, että paketit kannattaa hakea pisteeltä mahdollisimman nopeasti, sillä tämä vähentää omien ja muiden pakettien uudelleenohjauksia etenkin pakettiautomaattilähetyksissä.


Tehosta markkinointia toimitusten avulla: 

Hyödynnä toimitusten nopeutta ja monipuolisuutta markkinoinnissa. Voit esimerkiksi kertoa, että tilaukset, jotka tehdään ennen tiettyä kellonaikaa, lähetetään saman päivän aikana varastoltanne.


Oikeaoppinen pakkaaminen: 

Pakkaa tuotteet niin, että ne eivät pääse liikkumaan laatikossa -  valitse oikean kokoinen vahva laatikko ja  käytä tarvittava määrä pehmusteita. Käytä vahvaa teippiä ja varmista, että se peittää kaikki saumat. H-mallinen teippaus on suositeltavaa. Selkeät lähetysmerkinnät, kuten ettei viivakoodi ole taivutettu reunan yli vähentävät virheitä ja varmistavat sujuvan toimituksen.


Selkeät palautusehdot: 

Palautusehdot, -kulut ja -ohjeet tulee olla selkeästi esillä. Ole avoin ja muista, ettei palautuksia aina tarvitse tarjota ilmaiseksi.


Brändää pakkaukset: 

Hyödynnä pakkaamista brändisi vahvistamiseen. Käytä brändin värejä, logoa tai personoituja viestejä asiakkaan ilahduttamiseksi. Personoidut paketit ja viestit houkuttavat asiakkaitasi jakamaan brändiäsi somessa.


Varaudu riittävillä materiaaleilla ja tuotteilla: 

Varmista, että sinulla on tarpeeksi pakkausmateriaaleja ja varastossa riittävästi tuotteita. Älä anna tuotteiden loppua sesongin aikana.


Rehellinen viestintä: 

Ole rehellinen asiakkaille mahdollisista toimitusviivästyksistä. Avoin kommunikaatio luo asiakkaille luottamusta sekä nostaa asiakastyytyväisyyttä ja on parempi vaihtoehto kuin pettynyt asiakas.

 

Laadukkaat kuvat ja tekstit: 

Laadukkaat kuvat ja informatiiviset tekstit ovat avainasemassa verkkokaupassasi ja markkinoinnissasi. Muista, asiakkaat katsovat ensimmäisenä kuvia - kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.


Lisää vinkkejä,

kuten mm. mitkä toimitusvaihtoehdot kannattaa lisätä kauppasi kassalle tai kuinka pakkaat tuotteesi oikeaoppisesti niin kotimaan kuin ulkomaan toimituksiin saat Shipitin asiakaspalvelusta! 

– meille jokainen asiakas on yhtä tärkeä ja autamme jokaista asiakasta, oli kyseessä sitten iso tai pieni verkkokauppa tai vaikkapa suuri pörssiyhtiö, muistuttaa Shipitin COO Sami Hakanen.


Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9-16

  • +358 (0)20 752 8488
  • asiakaspalvelu (at) shipit.fi
  • verkkosivujen chatissa

 

Tutustu lisää monipuolisiin palveluihimme verkkokaupoille sekä lataa ilmainen verkkokaupan logistiikkaoppaamme.


Lue myös aiemmat artikkelit Verkkokaupan lähetysten oikeaoppinen pakkaaminen sekä Toimitustapojen hinnoittelu verkkokaupassa.