Tiedote: Postin Tuote-ehtomuutokset 15.1.2024 alkaen

Tiedote: Postin Tuote-ehtomuutokset 15.1.2024 alkaen

 

Posti tekee muutoksia tuote-ehtoihinsa, jotka astuvat voimaan maanantaina 15. tammikuuta 2024.


Kotipaketin, Express-paketin, Palautuspaketin ja Noutamattomien pakettien mitat kasvavat Suuri-lisäpalvelussa:

  • Pisin sivu: 240 cm (aiemmin 200 cm)
  • Pisin sivu + ympärys: 350 cm (aiemmin 300 cm)
  • Paino enintään 35 kg (Kotipaketilla, Palautuspaketilla ja Noutamattomilla paketeilla aiemmin 25 kg)

 

Kansainvälisten pakettipalveluiden mittoja päivitetään:

  • Parcel Connect: Pisin sivu 100 cm (aiemmin 120 cm), paino enintään 25 kg (aiemmin 31,5 kg)
  • PickUp Parcel: Pisin sivu 100 cm (aiemmin 150 cm)
  • Express Business Day -paketti: Pisin sivu 100 cm (aiemmin 120 cm), paino enintään 25 kg (aiemmin 35 kg)
  • Home Parcel: Pisin sivu 100 cm (aiemmin 200 cm), paino enintään 25 kg (aiemmin 35 kg)
  • Priority-Postipaketti ja EMS-pikapaketti: Pisin sivu 100 cm (aiemmin 150 cm), paino enintään 25 kg (aiemmin 30 kg)
  • Postipaketti Baltiaan: Paino enintään 25 kg (aiemmin 35 kg)
  • Mitat eivät muutu Suuri-lisäpalvelussa

Lisätietoja Postin kokomuutoksista.


Irtokollin lähettäminen mahdolliseksi Express-rahtiin:

Posti tarjoaa Express-rahtiin edullisemman irtokollin, jolloin voit tilata paketin maksimimitat ylittävät lähetykset suoraan Express-rahtina ilman kuljetusalustaa.

  • Irtokollin paino max. 35 kg, pituus max. 300 cm, pituus + ympärysmitta max. 500 cm.
  • Posti ohjaa paketin maksimimitat ylittävät lähetykset jatkossa Express-rahtiin.
  • Posti perii väärällä tuotteella lähetetyistä toimituksista hinnaston mukaisen lisämaksun.

 

Muutokset korjausmaksuihin:

  • Korjausmaksu väärällä tuotteella tehdystä lähetyksestä on nyt 4,50 € / lähetys (aiemmin 8,50 €).
  • Korjausmaksu veloitetaan esimerkiksi Pikkupaketista, joka ylittää palvelun enimmäismitat ja on muutettava Postipaketiksi.

 

Tarvittaessa lisätietoja tai neuvoja muutoksista saat Shipitin asiakaspalvelusta. Jos päivitetyt mitat aiheuttavat haasteita lähetyksillesi, kysy vaihtoehtoisista ratkaisuista, erityisesti kansainvälisiin pakettipalveluihin liittyen. Olemme täällä auttaaksemme löytämään sinulle sopivimmat ja kustannustehokkaimmat vaihtoehdot. Yhteydenotto on helppoa chatin, sähköpostin tai puhelimen kautta.


Shipitin asiakaspalvelu arkisin klo 9-16

  • +358 (0)20 752 8488
  • asiakaspalvelu (at) shipit.fi
  • verkkosivujemme chatissa Shipit.fi

 

Lue lisää palveluistamme verkkokauppiaille sekä yrityksille.

Shipit on kotimainen logistiikkapalvelu, joka kokoaa yhteen kaikki suosituimmat kuljetusyhtiöt ja kuljetuspalvelut niin kotimaan- kuin ulkomaankauppaan. Yhdellä ilmaisella rekisteröitymisellä saat käyttöösi mm. Postin, Postnordin, Matkahuollon, DB Schenkerin ja UPS:n palvelut.

Shipit palvelee eri kokoisia verkkokauppoja sekä yrityksiä ja Shipitin avulla lähetät niin pienet paketit kuin suuret lavat / rahdit joko Shipitin valmiiksi neuvotteluilla kuljetussopimuksilla tai omia kuljetussopimuksia käyttäen.