Chili Factory luottaa kotimaiseen kumppanuuteen

Chili Factory luottaa kotimaiseen kumppanuuteen

“Kaikki alkoi 2016, kun tuli ostettua ensimmäiset chilipensaat. Rakkaus ruoanlaittoon ja chiliin sytytti idean oman reseptiikan luomisesta”, kertoo Dinny Harjula, Chili Factory Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja.

Vuonna 2020 Chili Factory sai oman verkkokaupan auki ja maukkaat chilisoosit olivat valmiina valloittamaan kuluttajien sydämet. 

- Alkuun käytössämme oli Pakettikauppa, mutta kun siitä poistui Matkahuollon palvelu kokonaan niin Shipitille siirtyminen oli meille helppo päätös. Asiaa edesauttoi myös Shopifyn verkkokauppaan sopiva integraatio Approosters, joka meillä on käytössämme, Harjula summaa yhteistyön aloitusta.

 

Shipitin apu logistiikkahaasteissa on vertaansa vailla

Chili Factory myy pääasiallisesti chilisoosseja verkkokaupastaan suoraan suomalaisille kuluttajille, mutta aika ajoin tilauksia satelee myös kansainvälisiltä vesiltä. 

- Meillä on jonkin verran erikoisia lähetyksiä esimerkiksi Britanniaan, Luxemburgiin ja Sveitsiin. Yhden puhelun aikana sain kattavan ohjeistuksen siitä, miten saisin paketit parhaiten kulkemaan ostajille saakka. Lisäksi saimme konkreettisia vinkkejä, kuten kannattaako lähettää paketti noutopisteeseen vai kotiinkuljetuksella, Harjula kertoo. 

Myös logistiikkakumppaneiden valinnassa ja reklamaatiotapauksissa on jouduttu tukeutumaan Shipitin ammattilaisten varaan. Kansainvälisten lähetysten osalta Shipit antoi suosituksen parhaista logistiikkakumppaneista ja välillä asioita ratkotaan yhteistuumin nopeallakin varoajalla. 

- Meiltä oli menossa toimitus synttärilahjaksi ja jostain syystä paketti oli palautunut meille. Tämä ei ollut Shipitin eikä meidän vika vaan logistiikkakumppanin. Soitin Shipitille ja muutaman tunnin päästä tuosta puhelusta Fiuge haki paketin ovelta ja vei asiakkaalle ovelle asti. Tämä oli erittäin positiivinen kokemus sekä meille että synttärisankarille!

 

“Monipuolinen, helppo ja ystävällinen - kuvaa Shipitiä hyvin”

Chili Factoryn ja Shipitin yhteistyö on alusta alkaen ollut mutkaton ja sulava. Toimitukset saatiin aloitettua heti, kun Shipit otettiin Chili Factoryn Shopify-verkkokaupassa käyttöön.

- Ymmärrän paljon IT:stä, mutta koodaamisesta en yhtään mitään. Shipitin järjestelmä oli kuitenkin todella helppo ottaa käyttöön. Sen kun vaan latasin appin ja asensin niin homma oli siinä”, Harjula kiittelee. 

Harjula kuuluu myös suureen Verkkokauppiaat Facebook-ryhmään ja on nähnyt, kuinka useat verkkokauppiaat miettivät, mistä saisi parhaat kuljetushinnat ja parhaat palvelut. 

- Itse arvostan sitä, että Shipit on ensinnäkin kotimainen yritys ja toisekseen se kehittää koko ajan toimintaansa. Esimerkiksi Fiugen lisääminen toimitusvaihtoehtoihin auttaa meitä paljon “lyhyissä” kotimaan toimituksissa, Harjula kertoo. 
Lisäksi Shipitillä on valmiit kontaktit kansainväliselle puolelle. Monipuolinen, helppo ja ystävällinen – kuvaa ylipäätään sitä tapaa, miten asiat hoidetaan, summaa Harjula.

 

Lue lisää Shipitin palveluista verkkokaupoille.

Kurkkaa myös kattavat kuljetus- ja rahtipalvelumme.