KÄÄPÄ Biotechin erityinen tuotantosarja saa Shipitiltä asiantuntevan otteen ulkomaanlähetyksiin

KÄÄPÄ Biotechin erityinen tuotantosarja saa Shipitiltä asiantuntevan otteen ulkomaanlähetyksiin

Vuonna 2020 asiakassuhteen Shipitin kanssa solminut KÄÄPÄ Biotech on ekosysteemin ja ihmisten hyvinvointiin keskittynyt kotimainen yritys. He valmistavat uutteita, jauheita ja hyvinvointituotteita suomalaisessa metsässä kasvatetuista sienistä. KÄÄPÄ Biotechin tuotteita voi tilata verkkokaupasta ja niitä toimitetaan ympäri maailman niin yksityisille kuluttajille kuin yritysasiakkaillekin.  

KÄÄPÄ Biotech hyödyntää Shipitin ratkaisuja ennen kaikkea ulkomaanlähetyksissä. Koska lähetyksiä ulkomaille on paljon, KÄÄPÄ Biotech halusi Shipitistä Postin ja UPS:n rinnalle luotettavan kumppanin, jonka kanssa on helppoa asioida.  

 
Tärkeisiin kysymyksiin saa aina tukea ja se tekee ulkomaanlähetyksistä helpompaa

Shipit valikoitui KÄÄPÄ Biotechin kumppaniksi, kun kaksikielisen yrityksen englanninkielinen toimihenkilö etsiskeli uutta toimituspalvelukumppania verkosta selaillen. Yrityksen nimi nousi hakutuloksissa esiin, ja yhteistyön aloittamisesta sovittiin.  

  • Olimme aluksi lähetysten kanssa aivan lapsen kengissä. Meillä oli haastavat tuotteet ja jouduimme monesti turvautumaan Shipitin konsultointiin. Silti meitä jaksettiin muistuttaa monta kertaa tärkeistä asioista! Shipitillä ollaan hyvin palvelualttiita ja toimituksiin liittyvät asiat selviävät aina pikaisesti. On myös todella mukavaa, että puhelimeen vastaavat aina tutut henkilöt, jotka tuntevat yrityksemme ja sen lähetykset, kertoo KÄÄPÄ Biotechin, shipping and receiving assistant, Mikaela Kulmala

 

Shipitin asiakaspalvelun laatu vakuutti heti alusta alkaen 

Nopeammin, helpommin ja edullisemmin – kuuluvat Shipitin avainsanat. Niiden toteutumisesta halutaan pitää kiinni yhtä paljon kuin ystävällisestä asiakaspalvelusta. Kulmala kertookin, että ratkaisujen nopeus, laaja lähetysmahdollisuuksien tarjonta ja hyvä palvelu ovat tärkeimpiä hyvään kokemukseen vaikuttavia tekijöitä.  

  • Meidän tuotteistamme noin 85–90 prosenttia toimitetaan ulkomaille. Lähetykset ovat aiemmin mietityttäneet, mutta Shipitin palveluiden helppokäyttöisyyden ansiosta ulkomaanlähetykset ovat kuitenkin nyt tuntuneet vaivattomilta. Tähän vaikuttaa erityisesti se, että asiakaspalvelua saa suomeksi ja vastauksen saa aina pikaisesti puhelimitse tai sähköpostitse, Kulmala summaa.  

 

Konsultointi on auttanut monessa tilanteessa 

Shipit auttoi meitä ratkaisemaan haasteen, joka liittyi erään lisäravinteemme lähettämiseen. Valmistajana saimme tähän todella hyvää tietoa ja onnistuttiin lähetyksissä Shipitin konsultoinnin ansiosta. Saimme muutenkin infoa ja tukea asiakaspalvelusta aiheeseen perehtyneeltä osaajalta siihen, mitä meidän kannattaa selvittää, että lähetykset menevät läpi, Kulmala kertoo. 

 

Suomenkielinen asiakaspalvelu helpottaa kommunikointia ja madaltaa yhteydenoton kynnystä  

Suomalaiselle yritykselle palvelun saaminen haastavissa kysymyksissä suomen kielellä voi olla todella merkityksellistä. Yrittäjä haluaa keskittyä omaan liiketoimintaansa ja saada tuotteet matkaan asiakkaalle mahdollisimman simppelisti. Useissa muissa toimituspalveluissa asiakaspalvelu saattaa olla missä päin maailmaa tahansa. Silloin monimutkaisempien kysymysten esittäminen ja niihin vastaaminen voivat jäädä kielimuurin taakse. Alussa KÄÄPÄ Biotechin tuotteet juuttuivat tulliin ja Shipit neuvoi asiantuntemuksella tullitariffien kanssa. Myös erään haastavan tuotteen lähetykseen löytyi oikea apu oikeaan aikaan. 

 

Palvelua suositellaan aina suoraan asiakkaan tarpeeseen peilaten 

Kun eteen tulee tilanteita, jotka vaativat ratkaisua niin asiakkaan kuin toimituspalvelukumppaninkin puolelta, niihin tartutaan rohkeasti.  

  • Meillä on ollut omaan toimintaan liittyviä haasteita, kuten se, että meillä ei ole ollut lavavaakaa lähetysten tarkkaa punnitsemista varten. Lisäksi ulkomaankaupassa erityisesti nopeita express-kuljetuksia hankaloittaa sijaintimme, joka on syvällä suomalaisella maaseudulla, Kulmala kertoo. 

Shipitillä hinnastot ovat läpinäkyviä sekä asiakkaan yksilölliset haasteet pyritään huomioimaan ja niihin etsitään aina sopivat ratkaisut.  

KÄÄPÄ Biotech on ollut niin tyytyväinen asiakaspalvelun laatuun, että palveluntarjoajan vaihtaminen ei ole käynyt Kulmalalla mielessä. Kasvavat kulut mietityttävät, mutta Kulmala toteaakin, että hintojen nousu näkyy nyt aivan kaikkialla: niin eri toimituspalveluissa kuin toimialariippumattomasti yrityksissä.  

 

Shipit kehittää palveluitaan ja kannustaa suomalaisia yrityksiä ulkomaankauppaan

Shipitille on kunnia-asia ratkaista asiakkaidensa haasteet tehokkaasti. Verkkosivuilta löytyy vastauksia useimmiten kysyttyihin kysymyksiin niin yksityisasiakkaille kuin yrityksillekin sekä valmiita oppaita esimerkiksi ulkomaanlähetyksiä pohtiville yrityksille. Shipitin palvelut-sivulta pääsee heti lukemaan, kuinka Shipit auttaa verkkokauppiaita lähetyksissä ja miten helppoa heidän kanssaan on solmia yksi sopimus, joka avaa mahdollisuudet kaikkiin tarvittaviin toimitustapoihin.  

 

Shipit.fi kaiken kokoisille yrityksille 

Kurkkaa monipuoliset palvelumme yrityksille sekä verkkokaupoille ja rekisteröidy veloituksetta yritysasiakkaaksi. Asiakaspalvelumme auttaa sinua arkisin klo 9-16:00 niin kotimaan kuin ulkomaan lähetyksissa, tuonit- ja vienti rahdeissa kuin verkkokauppaintegraatioissakin. Älä epäröi olla yhteydessä - tehdään yhdessä pakettien lähettämisestä helppoa!