Försäljningsinriktad medarbetare till kundtjänst

Försäljningsinriktad medarbetare till kundtjänst

Är du insatt i transportbranschen och är du en pratklar och säljsinnad person som inte är rädd för att sticka händerna i leran och ge allt för kundens paket och försändelser? I en kundtjänstsituation stoppar du inte fingret i munnen, du klarar av att hantera kunder professionellt via telefon, mail och chatt.

Om du nickade ja vid det här laget eller tänkte, Wow, det här är mitt framtida jobb, bör du läsa ansökan till slutet och skicka ansökan till oss senast den 14 februari 2023 på Careers (at) shipit.fi.

Vår kundservice är känd för att vara en av de bästa i Finland och vi vill behålla denna kvalitet, våra kunder uppskattar både våra tjänster och den kundservice de får.

Dina arbetsuppgifter är helt inriktade på vår flerkanaliga kundservice, men du har en stor förmåga att lyssna på kunden och dennes behov och vid behov sälja fler av våra heltäckande tjänster till honom. Du behöver inte göra nykundförvärv, eftersom vårt effektiva marknadsföringsteam tar hand om det, du servar bara både våra nuvarande och nya kunder snabbt och effektivt, samtidigt som det skapar behov för kunden att köpa mer av våra tjänster.

De senaste årens goda tillväxttakt har skapat en fantastisk möjlighet för oss på den internationella marknaden och vi har redan lanserat vår första utlandsbransch i vårt västra grannland Sverige. Det betyder att du är redo att betjäna våra kunder inte bara på flytande finska, utan även på engelska och kanske till och med svenska. Vi ser svenska språkkunskaper som en stor fördel.

Vi arbetar 37,5 timmar per vecka och förutom distansarbete träffas kundtjänst en gång i veckan på Lahtis kontoret som ligger bekvämt intill tågstationen. Orienteringsperioden kommer också att genomföras i sin helhet i Lahtis, så du kommer att vara redo att dagligen resa till kontoret och lära dig nya saker om logistikens underbara värld.

Här är en lista över de funktioner vi behöver från dig:

  • Utmärkt interaktionsförmåga och kundservice & försäljningsmentalitet
  • Tidigare erfarenhet av multi-channel kundtjänst
  • Skriftlig och muntlig kunskap i finska och engelska
  • Förståelse för logistikbranschen och kanske till och med tidigare erfarenhet inom transportbranschen
  • Problemlösningsförmåga
  • Självstyrning, proaktivitet och förmåga att ta ansvar
  • Trycktolerans
  • Samarbetsförmåga
  • Grundläggande IT-kunskaper (ja, du kan öppna en dator och använda grundläggande program)

Vi ser det också som en fördel:

  • Skriftliga och muntliga kunskaper i svenska språket
  • Tidigare erfarenhet av webbutiker
  • Tidigare erfarenhet av försäljningsarbete

Bekanta dig med våra tjänster!

Våra transportörer >

Läs mera om våra användarinstruktioner >

Läs mera om våra tjänster till olika kundgrupper: Företage-handlare och privatpersoner.

Bekanta dig med vår försändelseräknare >